[Ukupno:0    Prosječno:0/5]
Larpurlartistički sonet – talijansko-francuskog okteta (abba), arapsog sesteta (ccc/ddd) – ni kao forma, a ni kao tema neće i ne može biti pri-/s-/-hvaćen od uma opijenog nasladama malograđanskog stiha: protunaglasne silazno-uzlazne (fuj!) rime, nepravilne stanke – što za sobom deduktivno vuče nerazumijevanje (da ne kažem glupost) duljine istoga (ima li smisla osloviti pojam metrikom), umorne (okovane?) slobode. Budući da vam nije dana /a priori/ niti prirođena metričnost i ćutnja akcenta, didaktički neka vam larpurlartizam zatamni ‘presvijetle’ umove, s(a)vijest i snizi visočanstvo što ga rugobnik običava zaogrnuti purpurnim plaštem.’

 

Sìvilo gránā štȍ pròstrt će vȅo

Gdjȅ plâšt je nȅkōć zèlen ili mȍdar

Vȅć cȓn su, pȍkrīt màhovinom ȍdar.

Òkusi bójā: tkȍ tvòj bi jȅo?

 

Pròrok bi zálā sûd bògōvā klȅo:

‘Zȁr kȓv ću pȉti, gròbovima rȍdan?

Ȉ žȓvanj trȍšan pònekad je plȍdan

Plèsove ródā, krîk Kèrbērā mljȅo!

 

Òbole Hȁrōn žànjē ljùtit mȑsko:

‘Nà krmi jȅcāj! Ù Hād plòvi dȑsko!’

Ìz blata cvjȅtāj, nè dāj bròdom, tȑsko!

 

Skòkove čȅkāj, kȁd ȍbale svȁnū.

Òkove kȉdāj; nȅk krjȅsovi plȁnū!

Dòkove pȕcām, ȁ brȍdice stȁnū.

Autor von T.

Sadist. Mazohist. Larpurlartist. Monarhist. Uživatelj opijata. Umni izletnik.

Ova objava ima 5 komentara

    • Zahvaljujem, Madam. Uočih lapsus calami u zadnjem stihu prvog kvarteta – nedostaje e sa zanaglasnom duljinom genitiva osobne zamjenice drugog lica jednine (ne treba – zapravo ne može!- zbog silaznosti jednosložnih riječi hrvatskog biti tvòj, već tvòjē).

      • Ludost čini svoje. ** ispravak ispravka: zanaglasna duljina, ne osobne, već genitiva jednine ženskog roda posvojne zamjenice tvoj-ø/-a/-e(iako stoji i da osobna ima kao obilježje zanaglasnu duljinu (= tebē), ali je to irelevantno ovdje).

        • jedan kuriozitet šire vezan za temu: godine 2013. izasao je izvrszan prirucnik “Naglasni sustav standardnoga hrvatskog jezika” Bratoljuba Klaica, koji je priredio Bozidar Smiljanic. rijec je o rukopisu koji je 50 godina cekao na objavljivanje, a u kojem je podrobno opisana nasa cetveronaglasna tipologija prema vrstama rijeci i promjenama unutar njih. usput, nije za pocetnike.

Odgovori

Subscribe without commenting